Без рубрики

Ніжэвіч: кожнаму неабходна выпрацаваць уласную стратэгію пенсійных накапленняў


Фота з архіва

1 кастрычніка, Мінск . Кожнаму неабходна выпрацаваць уласную стратэгію пенсійных накапленняў. Такое меркаванне БЕЛТА выказала старшыня Пастаяннай камісіі па бюджэце і фінансах Палаты прадстаўнікоў Людміла Ніжэвіч.

«Старэнне насельніцтва — аб’ектыўны агульнасусветны працэс, які характэрны ў тым ліку і для Беларусі. Па выніках перапісу насельніцтва, праведзенага ў 2019 годзе, доля пажылых грамадзян (65 гадоў і старэйшага ўзросту) у агульнай колькасці насельніцтва складае 15,4 працэнта (у 2010 годзе — 13,8 працэнта). Згодна з дэмаграфічным прагнозам, да 2030 года доля пажылых грамадзян будзе складаць больш за пятую частку насельніцтва краіны (звыш 20 працэнтаў)», — сказала Людміла Ніжэвіч.

У рэспубліцы праводзіцца дакладна вывераная дзяржаўная палітыка, накіраваная на падтрымку пажылых людзей. «Стрыжань нацыянальнай сістэмы сацыяльнай абароны — пенсійная сістэма. Штогод з дзяржаўнага пазабюджэтнага фонду сацыяльнай абароны насельніцтва на выплату пенсій накіроўваецца каля 79 працэнтаў бюджэту фонду. Гэтыя сродкі даюць магчымасць забяспечваць працоўныя пенсіі ў сярэднім на ўзроўні 38 працэнтаў сярэдняй заработнай платы работнікаў, а мінімальныя пенсіі — на ўзроўні бюджэту пражытачнага мінімуму пенсіянера, — адзначыла дэпутат. — Каб пашырыць магчымасці для матэрыяльнага забеспячэння ў старасці, літаральна напярэдадні Дня пажылых людзей прыняты ўказ Прэзідэнта «Аб добраахвотным страхаванні дадатковай накапляльнай пенсіі». Пытанне добраахвотнага ўдзелу грамадзян у фарміраванні пенсіі прапрацоўвалася даўно, у тым ліку з удзелам дэпутацкага корпуса. Як паказвае аналіз міжнароднай практыкі, абавязковыя дзяржаўныя пенсіі адносна сціплыя (арыентаваны на задавальненне асноўных патрэбнасцей). Больш высокі ўзровень даходу ў пенсійным перыядзе забяспечваецца за кошт удзелу работніка і работадаўца ў накапляльных пенсійных праграмах за кошт уласных сродкаў».

Людміла Ніжэвіч падкрэсліла, што прапанаваны варыянт заслугоўвае ўвагі па шэрагу прычын. «Перш за ўсё гэта рэальная магчымасць сфарміраваць дадатковую падушку бяспекі ў старасці. Паспрабую аргументаваць на лічбах, напрыклад, калі б гэта схема ўжо дзейнічала пры выплаце сярэднестатыстычным страхавальнікам (мужчына 45 гадоў), чый даход роўны сярэдняй заработнай плаце работнікаў Беларусі, якія заключыў страхавы дагавор на ўмовах выплаты 3 працэнтаў самастойна і 3 працэнтаў работадаўцам. Пры выплаце Br27 за месяц грамадзянін, выйшаўшы на пенсію, атрымліваў бы на працягу 10 гадоў 30 працэнтаў сярэдняй пенсіі па ўзросце, а на працягу 5 гадоў — 50 працэнтаў ад памеру сярэдняй пенсіі па ўзросце. Пры ўмове заключэння дагавора страхавання на ўмовах 10 працэнтаў самастойна і 3 працэнтаў работадаўцам пры выплаце за месяц Br58 з заработнай платы грамадзянін на працягу 10 гадоў атрымліваў бы палавіну сярэдняй пенсіі па ўзросце, а на працягу пяці гадоў — практычна другую сярэднюю пенсію па ўзросце», — удакладніла яна.

Парламентарый дапоўніла, што ўказ вырашае і самыя хвалюючыя грамадзян пытанні абясцэньвання грошай і іх атрымання ў спадчыну ў выпадку смерці, якія будуць урэгуляваны шляхам стварэння страхавых рэзерваў, механізма індэксацыі, адпаведных выплат страхоўшчыкам наследнікам.

«Для прывабнасці і развіцця ўводзімага віду страхавання для работніка і работадаўца захоўваюцца дзеючыя падатковыя прэферэнцыі адносна добраахвотнага пенсійнага страхавання: страхавыя ўзносы ўключаюцца ў склад затрат па вытворчасці і рэалізацыі прадукцыі, тавараў (работ, паслуг), якія ўлічваюцца пры падаткаабкладанні, на суму страхавых узносаў не налічваюцца ўзносы па дзяржаўным сацыяльным страхаванні ў Фонд сацыяльнай абароны насельніцтва і «Белдзяржстрах», страхавыя плацяжы па дагаворах страхавання на карысць работнікаў не адлюстроўваюцца ў складзе фонду заработнай платы. Пры гэтым даходы работнікаў у выглядзе аплаты наймальнікам або прафсаюзнай арганізацыяй па калектыўным дагаворы страхавых паслуг вызваляюцца ад падаткаабкладання ў межах Br3890 (на 2021 год) з кожнай крыніцы, выплаты страхавога забеспячэння і страхавога бонуса не абкладаюцца падаходным падаткам. Фізічная асоба, якая заключыла дагавор пенсійнага страхавання, мае права атрымаць сацыяльны падатковы вылік на суму выплачаных страхавых узносаў», — растлумачыла Людміла Ніжэвіч.

Парламентарый звярнула ўвагу, што прапанаваным механізмам змогуць скарыстацца грамадзяне, якім да дасягнення пенсійнага ўзросту застаецца больш за 3 гады. «Безумоўна, дзяржаўная (салідарная) пенсія ёсць і застаецца асноўнай гарантыяй прымальнага ўзроўню даходу пажылых грамадзян. Дзяржава будзе прымаць меры, неабходныя для стабільнага і эфектыўнага функцыянавання пенсійнай сістэмы. Мы не павінны заставацца ў баку ад вырашэння пытанняў забеспячэння ўласнага матэрыяльнага дабрабыту ў пажылым узросце. Кожнаму неабходна выпрацаваць уласную стратэгію падрыхтоўкі да старасці, важным элементам якой павінна стаць усвядомленае фарміраванне асабістых зберажэнняў на гэты перыяд. Лічу, удзел у дадатковым страхаванні, іншых ашчадных праграмах на фінансавым рынку стане прывычным», — канстатавала яна.

Источник

Похожие статьи

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован.

Кнопка «Наверх»
Закрыть